Over ons

De uitblinker in de aandacht
Het is 1906, Simon Abraham Hijman verkoopt sponzen, zeemleer en borstelwerk. Nu, 116 jaar later anno 2022 in Duivendrecht verkoopt Hijman deze artikelen nog steeds! Het assortiment is in de loop van de jaren aanzienlijk uitgebreid met duurzame producten en innovatieve schoonmaakoplossingen. Met een assortiment van meer dan 5000 artikelen en zo’n 3500 klanten behoort Hijman inmiddels tot de top 5 schoonmaakgroothandels. Of het nu om een schoonmaakbedrijf, glazenwasser, school of horeca gaat, we bieden onze klanten een totaalpakket aan middelen, materialen en machines voor de professionele schoonmaak van de (werk)omgeving. Hijman heeft al 100 jaar kennis en kwaliteit in huis. Uiteraard is Hijman lid van MVO Nederland. En sinds 2012 zijn we MVO-gecertificeerd op basis van de MVO-wijzer. Daarnaast hebben we het ISO-certificaat 9001-2015 voor kwaliteit. Persoonlijke aandacht zoals Simon die gaf, geven we bij Hijman nog elke dag.

Hijman blinkt uit in aandacht door:
- Gemakkelijk online bestellen met de keuze voor bezorging of pick-up
- Razendsnelle levering door eigen vervoer en chauffeurs
- Selfservice in onze winkel (1250 m²)
- Optimaal maatwerk en maximale flexibiliteit
- 100 jaar kennis en kwaliteit
- Duurzame schoonmaakoplossingen

Aandacht voor onze mensen
Een geintje uithalen met je teamleden tijdens de lunchpauze, een zieke collega een bloemetje bezorgen, een bijzonder cadeau voor een medewerker die na 25 jaar weggaat: dát is Hijman. Onze medewerkers zijn enthousiast, dienstverlenend en hebben verstand van zaken. We vinden het ontzettend belangrijk dat onze medewerkers gezond zijn, plezier hebben in het werk en zich kunnen blijven ontwikkelen. Dus hup naar de sportschool met het Hijman Fit abonnement! Ook worden er regelmatig cursussen en opleidingen gevolgd. Zo blijven we onszelf verder ontwikkelen!
Aandacht voor onze klanten en de keten
Onze klanten en leveranciers zijn niet zomaar partijen van en aan wie we spullen kopen en verkopen. Het gaat veel verder dan dat. Ons doel is om met partners samen te werken op de lange termijn. Dat is de enige manier waarop we volledig duurzaam kunnen worden, kosten kunnen besparen en in kunnen blijven spelen op veranderende wensen van eindgebruikers. Dat lukt niet in je eentje. Daarvoor dien je in de hele keten nauw met elkaar op te trekken. Dit doen we dan ook graag!

Aandacht voor de schoonmaker
Wij gebruiken duurzame, veilige en slimme producten en machines. Hierdoor wordt schoonmaken niet alleen leuker en gemakkelijker, maar ook veiliger. De schoonmaker dient zich prettig te voelen en veilig kunnen werken. Daar gaat het ons om.

Aandacht voor een schone planeet
Het leveren van goede service en producten is één ding. Maar Hijman voelt zich ook verantwoordelijk voor mens, milieu en maatschappij. We zijn met gepaste trots in het bezit van het ISO-milieucertificaat 14001-2015. Waar we ons steentje kunnen bijdragen aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, doen we dat.
Duurzaam ondernemen is wat we doen: een 100% circulair proces, is de ambitie. Om dit te bereiken, werken we nauw samen met onze leveranciers en klanten. We proberen voortdurend toegevoegde waarde te bieden aan klanten en eindgebruikers. Dit doen we door:
• Met onze gecertificeerde en ecologische schoonmaakartikelen belasten we het milieu minder.
• Dankzij onze retourname en recycling produceren we minder afval.
• Door onze zuinige machines en slimme schoonmaakoplossingen gebruiken we minder grondstoffen.

Meer lezen over hoe wij duurzaam ondernemen?

 

Vragen of advies?

Vragen, advies of klachten?

Chat met onze binnendienst of neem contact op via: [email protected] of 020 665 95 01.

De chat is beschikbaar van ma t/m vr van 08.00 tot 17.00 uur.