Vragen of advies?
Vragen, advies of klachten?
Hijman doet uiteraard aan social return.
Social return is het creëren van duurzame werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Lees hieronder hoe wij hieraan invulling hebben gegeven samen met Everyday Heroes.
Swink ziet een uitgelezen kans om meer mensen met autisme aan het werk te krijgen EN de wereld digitaal toegankelijker te maken voor mensen met een functiebeperking.
Het team bestaat uit ervaren online specialisten met autisme. Dankzij het autisme hebben zij buitengewone kwaliteiten in huis, zoals een sterk ontwikkeld analytisch en probleem-oplossend vermogen. Daardoor zijn de klanten altijd verzekerd van de beste service. Eén van deze specialisten is Yannick, hij heeft autisme en werkt al jaren met veel plezier als digitaal expert bij Swink.
Swink laat hun klanten beter online presteren door aansprekende content voor de doelgroep te creëren en inzichten te geven waarmee klanten data-gedreven beslissingen kunnen nemen. Als gevolg van corona heeft ook Swink te maken gehad met een omzetdaling. Daarom zijn ze recent gestart met dienstverlening om websites van klanten te laten voldoen aan de digitale toegankelijkheid-eisen. De nieuwe dienst zorgt voor meer werkgelegenheid en dat banen behouden blijven. Ook voor Yannick is er een mogelijkheid om omgeschoold te worden tot onderzoeker digitale toegankelijkheid.
Sinds Swink medio 2020 gestart zijn met deze nieuwe dienstverlening zijn al veel gemeenten en andere overheden als opdrachtgever aangehaakt. Dankzij de gelden van Hijman Schoonmaakartikelen B.V. is o.a. Yannick kunnen beginnen aan deze omscholing tot onderzoeker. Op deze manier heeft Yannick zijn baan kunnen behouden. Inmiddels zijn er naast hem nog een aantal medewerkers met autisme omgeschoold tot onderzoeker digitale toegankelijkheid. Zo kunnen er straks nog meer mensen aan de slag blijven bij Swink. Als alles zo goed verloopt kunnen zelfs nieuwe banen gecreëerd worden.
Vragen of advies?
Vragen, advies of klachten?