Vragen of advies?
Vragen, advies of klachten?
In deze periode hebben wij allemaal te maken met de regels en adviezen die vanuit de overheid worden opgelegd zoals de anderhalve meter afstand, geen handenschudden, mondkapjes etc. Maar wat doen wij als Hijman?
Mondkapjes Wij zorgen voor elkaars veiligheid, daarom dragen wij ook mondkapjes, zowel onze chauffeurs op de weg, als onze medewerkers in onze winkel en in ons magazijn. In onze winkel laten wij momenteel niet meer dan 10 klanten tegelijk naar binnen om de 1,5 meter te kunnen waarborgen, verder zijn er duidelijke looproutes aangegeven. Om onze klanten niet te lang te laten wachten in onze winkel adviseren wij: bestel via onze webshop, maak daarbij gebruik van onze "Fast pickup service" wij zetten uw order op het de door u gewenste tijdstip voor u klaar, u komt langs in onze winkel en haalt uw order op. Ook hebben wij ons assortiment uitgebreid met bijvoorbeeld luchtzuiveraars en vernevelapparatuur voor desinfectietoepassingen, wilt u hier meer over weten, informeer dan gerust. |
![]() |
Lees hieronder de persoonlijk verhalen van een deel van onze medewerkers:
Danny van Impelen, inkoper van Hijman
Voor mij als inkoper is de Covid-19 crisis een zeer uitdagende periode.
Om te beginnen heeft de firma er direct voor gezorgd dat waar mogelijk iedereen thuis kon werken. Dit was voor mij ook het geval en dat zorgde dan ook meteen voor een behoorlijke omschakeling. Niet meer je dagelijkse routine bij de koffiehoek in Amsterdam, maar gezellig met vrouw en dochter aan de ontbijttafel. Ook even sparren met collega’s over bepaalde kwesties d.m.v. langslopen was er niet meer bij, maar alles via de telefoon en de email.
Toen het virus zich over Europa begon te verspreiden hadden we eerst te maken met het hamstergedrag waar wij als bedrijf op in moesten spelen. De schaarste van de betreffende artikelen nam toe en vanuit inkoopperspectief lag hier een mooie uitdaging. Weg van de geplaveide paden op zoek naar de juiste oplossingen voor onze klanten!
Het is, zoals gezegd, een zeer uitdagende periode in alle opzichten. Naast de persoonlijke gezondheidsmaatregelen zoals die voor alle Nederlanders gelden, stond ook de bedrijfsvoering binnen Hijman behoorlijk op zijn kop.
Succes allemaal in deze moeilijke periode.
Johan van Wilgenburg, technische dienst
In de paniek die uitbrak over de eerste berichten van een lockdown, begonnen de mensen te hamsteren. Uiteindelijk werd de
“lockdown” een feit.
Bedrijven sloten een voor een hun deuren.
Omzetten liepen terug.
Om de verspreiding van het virus te voorkomen troffen wij onze eigen maatregelen. We begonnen met 2 ploegen-
Diensten. De ene helft van het personeel in de ochtend en de andere helft van het personeel in de middag. Kantoorpersoneel
werkte thuis. Maar zoals in elke crisis
worden de mensen inventief, de bedrijven die nog wel open waren hadden behoefte aan een simpele en effectieve manier om de handen te desinfecteren.
Er kwamen al snel palen en zuilen op de markt met daarop een alcoholdispenser gemonteerd, al dan niet uitgerust met een voetpedaal of sensor.
De eerste uitvoeringen waren snel gefabriceerd met wat kinderziektes die opgelost moesten worden.
Ik als monteur kreeg het weer druk met het oplossen van deze problemen. Ik hoop dat een tweede corona golf uitblijft en dat we weer snel terug kunnen naar het oude normaal.
Deze crisis heeft mij doen beseffen hoe vrij wij eigenlijk zijn. Het besef komt pas als er
een stukje word weggenomen zoals tijdens de lockdown.
Roletta Lubben, artikel en webbeheerder
“Ja, rare tijd is het, gelukkig kan ik mijn werk heel goed doen vanuit huis. Alhoewel ik het contact met mijn collega’s wel mis. Overleggen doen we nu via de telefoon, wat op zich prima kan. Maar het is wel heel anders als even binnen lopen bij een collega. Voor mij is het nog steeds een drukke periode. De nieuwe website komt eraan en ik zorg ervoor dat straks alle artikelen nog beter te vinden zijn in de webshop. Een leuke klus, waarin ik bijdraag aan de klantvriendelijkheid van onze webshop.
Alle dagen thuiswerken heeft ook voordelen, maar toch zou ik niet altijd thuis willen werken. Je mist toch het contact met elkaar. We proberen elkaar te helpen waar het kan, voor de collega’s die kinderen thuis hebben, is het natuurlijk lastiger. Maar als we het samen doen, dan komt het goed!”
Jamy Bloemers, manager logistiek
“2020 is een jaar dat ik nooit zal vergeten.
Voor onze logistieke afdeling is thuiswerken geen optie.
Wel zijn er de nodige maatregelen genomen om veilig en volgens de richtlijnen van het RIVM te werken.
We zijn begonnen met dag en avond shifts, zodat er minder werknemers op de werkvloer tegelijkertijd aanwezig waren, zodat de 1,5 meter makkelijker gewaarborgd kon worden.
Nu is ons magazijn zo ingedeeld dat de medewerkers logistiek makkelijk afstand kunnen houden.
We zijn nu wel weer met de voltallige bezetting tegelijk aanwezig.
Onze chauffeurs lopen wel het meeste risico, maar deze hebben wij voorzien van mondkapjes, handschoenen en desinfectie middel, zodat zij zich kunnen beschermen en beschermd worden.
Als logistiek manager ben ik zeer trots op onze groep. Ze houden zich aan alle afspraken en tonen een grote mate van flexibiliteit.
Blijf alert en respecteer de 1,5 meter, wil ik een ieder nog even meegeven.”
Tarik Drissi, account manager
“Af en toe thuiswerken deed ik al jaren, maar nu verplicht in quarantaine dagen achter elkaar is voor mij onwennig, anders dan anders, maar dat is alles in deze tijd.
Ik onderhoud mijn relaties nu veelal per telefoon, per mail en met sommige via FaceTime, toch mis ik het fysieke/ persoonlijk contact.
Via deze weg wil ik onze relaties die door een moeilijke tijd gaan, heel veel sterkte wensen en ik hoop dat we spoedig in een gezonde toestand terug kunnen naar ons normale leven.
De combinatie thuiswerken en vader zijn twee tieners, die gelukkig redelijk zelfstandig hun schooltaken uitvoeren gaat mij gelukkig prima af.
Het is echter niet leuk om te zien, dat zij tot voor kort hun favoriete sporten niet met hun vriendjes konden beoefenen. Gewoon niet kunnen doen, wat je eigenlijk wilt, dat is lastig.
Verder wil ik mijn collega’s enorm bedanken die er ook voor zorgen dat ik goed thuis kan werken, speciale dank voor onze chauffeurs die in deze tijd toch het meeste risico lopen.”
Samen komen we er sterker uit.
Mark Warmerdam, chauffeur
“Als chauffeur van Hijman tijdens het Corona tijdperk, is het van het grootste belang dat wij ons aan de RIVM richtlijnen houden. Zeker met het oog op de komst van een eventuele tweede Covid-19 golf.
Wij als chauffeursteam beamen dit gezamenlijk. Dit is echter wel apart om te ervaren. Over de jaren heen ontstond er een bepaalde relatie met onze klanten waardoor het nu erg gek is om hen te moeten begroeten op afstand of zelfs leveringen buiten klaar te zetten. Het was erg opvallend dat waar ik ook kwam afleveren, onze klanten zich er wel altijd bewust van waren dat de opgestelde regels nageleefd moesten worden. Dit maakte mijn werk, buiten alle beschermmiddelen die beschikbaar werden gesteld, een stuk veiliger en gemakkelijker. Ook stelde mij dit gerust.
Ik hoop dat de samenleving nog het geduld en respect naar elkaar kan opbrengen in deze rare bizarre tijd.
Chauffeur, altijd voor u op weg.”
Vragen of advies?
Vragen, advies of klachten?